12 Ocak 2015 Pazartesi

Bebe bisküvisi yapımı (Şekersiz)

Nilda için bebe bisküvileirni evde hazırlıyorum.Şekerle tanıştırmamak ve katkı maddelerinden uzak tutmak için elimden geldiği kadar bir şeyler yapıyorum. İnternetten birçok tarif buldum deneye yanıla en güzellerini sizlerle paylaşmak istedim. İlk olarak gurme bebek sitesinde birçok tarif var ben kendimize uygun olarak bu tarifi seçip değiştirdim. pekmezle hazırlamışlardı ben onun yerine hurma püresi kullanıyorum. pekmez yüksek ısıya maruz kalmamalıdır pişirilmez.

malzemeler

2 çay bardağı tam buğday unu
yarım çay bardağı irmik
2  çay bardağı pirinç unu
4 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı
4 adet haşlanmış kabukları soyulmuş püre yapılmış hurma
2 yumurta sarısı (beyazı bir yaşa kadar vermiyoruz)
1/4 çay bardağı süt ya da kayısı püresi koyabiliriz .
 yapılışı:
tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur yapıyoruz.tereyağını ben eritmeden kullanıyorum. sekillendirip 170 derecede ustu altı pembeleşene kadar pişiriyorum
Birazını robotton geçirip meyve pürelerine katıyorum.Bir kısmını da bütün olarak eline tutuşturuyorum dişini kaşıyor. Cam kavanozda buzdolabında saklıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder